Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egyéni fejlődési naplóba rögzítjük a gyermekek fejlődését, lemaradását, az egyéni fejlesztések tervezését, a feladatok meghatározását. A módszer elsősorban megfigyelés, de a mérést is alkalmazzuk. Vezetése rendszeres és folyamatos. Láttatja munkánk eredményét, az esetleges hibákat, hiányosságokat. Az óvónők felelősséget éreznek minden gyermek, minden területen történő fejlődéséért. Félévente elemzést készítenek, meghatározzák az egyén és a csoport további előrehaladását. A hiányosság okait megkeresik, intézkedési tervet készítenek, ha szükséges.

Az elemzés területei:

      - Mozgásfejlettség, testi képességek (testi növekedés, szem-kéz , szem-láb koordináció, testrészek mozgatása, testséma ismerete, tájékozódás térben, síkban, emberábrázolás)

      - Játék, szociális magatartás (együttműködés, gyermek helye a játszócsoportokban, önállóság, magabiztosság, szabályok betartása, kapcsolatteremtő képesség)

      - Értelmi képességek (emlékezet, figyelem, számolási képesség, alaklátás, gondolkodás)

      - Kommunikációs képesség (szövegértés, kommunikáció felnőtt-gyermek, gyermek-gyermek kapcsolatban)

      - Iskolai visszajelzések, vélemények, BGR működésének-mérésének eredményei.


 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

roko

(roko, 2011.11.12 15:13)

roko